Tannimplantat

Dersom du har mistet en tann av ulike årsaker og ønsker å erstatte den, finnes det nå permanente løsninger tilgjengelig. Tannleger bruker i dag en permanent erstatning som kalles tannimplantat. Les mer

Hva er tannimplantat?

Et tannimplantat er en moderne måte å erstatte tapte tenner og består av to deler.

Hvem trenger tannimplantat?

Hvis du mangler en eller flere tenner, kan implantat være et alternativ.

Hvordan gjennomføres prosessen implantat?

Teknologien og forskningen på dette området utvikler seg stadig, og nå kan tapte tenner erstattes tryggere og raskere enn noen gang!
Du får gode pauser underveis i behandlingen, og best av alt: Dette er smertefritt!

Hva er fordelen med å velge tannimplantat?

De er en stabil og fast erstatning for manglende tenner.

Vi tar i mot din henvisning

Hvordan opprette god munnhygiene etter behandlingen?

Etter å ha fått satt inn en tannimplantat er det viktig å ivareta god munnhygiene for å sikre at implantatet gror fast og for å unngå infeksjoner.

Vedlikehold

Det er flere faktorer som kan påvirke prognosen for en vellykket implantatbehandling, hvor implantater kan løsne eller måtte erstattes.

Refusjon på tannerstatning?

Det finnes noen økonomiske støtteordninger for implantatbehandling, avhengig av din situasjon.

spesialitet

Jaehyun Sim

Spesialist i Oral Kirurgi og Oral Medisin

Med vår lidenskap innen perfeksjon og kvalitet vil du bli godt tatt vare på under alle våre behandlinger. Vi benytter oss kun av det nyeste og beste innen teknologi og tannhelse, og har som mål at behandlingene blir så behagelige og smertefrie som mulig